SZKOŁA   Z   KLASĄ                    SZKOŁA   Z   TRADYCJĄ                  SZKOŁA   PRZYJAZNA   UTALENTOWANYM   UCZNIOM           SZKOŁA   PRZYJAZNA   RODZINIE                    
 
 
       
 

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Św. Kingi w Sanoku...

 TYDZIEŃ ŚCIEŻKI REGIONALNEJ W SP2

W miesiącu grudniu realizowany był przez nauczycieli projekt dotyczący tradycji i obyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia. Głównym celem było przekazanie wartości i tradycji w rodzinie, wspólne świętowanie, przybliżenie życia kulturalnego wspólnoty lokalnej. Podejmowano szereg działań i realizowano je w różnych formach na wielu zajęciach edukacyjnych. W świat obrzędów i zwyczajów świątecznych wprowadziła uczniów klas pierwszych pani etnograf Maria Marciniak, pracownik Muzeum Budownictwa Ludowego, jak również wychowawcy klas.

 Na lekcjach języka polskiego uczniowie tworzyli świąteczne  bożonarodzeniowe menu redagowali życzenia, zaproszenia i ogłoszenia.

Na zabrakło świąt na lekcjach języka angielskiego (konkurs "Christmas Wishes" i "Christmas Trivia Quiz"

Na informatyce wykorzystując pogramy graficzne wykonano kartki świąteczne.

 Już tradycyjnie odbył się konkursy: na najładniejszy stroik bożonarodzeniowy, najładniejsza choinkę, najładniejszą szopkę.

Stroiki, choinki, bombki oraz wszystkie prace wykonane podczas ostatniego przedświątecznego tygodnia  można podziwiać na wystawie podsumowującej projekt ścieżki regionalnej.

Na lekcjach historii wyjaśniano znaczenie pojęć: Wigilia, opłatek, Pasterka, choinka, kolęda itd. Zastanawiano się jak obchodzono święta dawniej i dziś.

Wychowawcy zadbali, by wspólnie z uczniami, a niejednokrotnie rodzicami, zasiąść przy wigilijnym stole, podzielić się opłatkiem i wspólnie śpiewać kolędy. Całość projektu podsumowano na apelu, podczas którego harcerze przynieśli Światełko Betlejemskie a następnie obejrzano Jasełka przygotowane przez uczniów kl. 3b pod opieką pani Pauliny Sabat oraz uczniów klasy 5b pod opieką pani Elżbiety Sobolewskiej.

 
 
 
 
 
 

Wszelkie Prawa Zastrzeżone © waja 2010